کرامبل توت فرنگی

نام اصلی این کوکی های توت فرنگی Strawberry Crumble Bars است که جزو خوشمزه ‌ترین شیرینی هایی است که می توانید به راحتی در منزل بپزید. این شیرنی های نواری شکل طعم بی نظیری دارند.
و برای تهیه آنها، تنها به یک کاسه، یک قاشق و یک چنگال (آره درست شنیدید: یک چنگال!) لازم است. بسیاری از رسیپی ‌های کوکی های نواری شامل کره نرم یا حتی سرد هستند. و برای مخلوط کردن کره با دیگر مواد، استفاده از میکسر یا غذاساز ضروری است.

برای بخش پایینی و بالایی این کوکی نواری از کره ذوب شده استفاده می شود و نیازی به هیچ وسیله خاص دیگری نخواهید داشت. بنابراین، وقتی شما هوس این کوکی های نواری را کردید،به راحتی و با حداقل وسایل مورد نیاز پخت پز، میتوانید آنها را تهیه کنید و از خوردنشان لذت ببرید.

همچنین، این یک رسپی خوب و آسان برای زمانهایی هست که می خواهید از شیرینی پزی و آشپزی در کنار خانواده لذت ببرید و یا مهمان سرزده دازدید.
لایه میانی این شیرینی مانند سایر انواع کرامبل بار ها با میوه های تازه یا مرباهایی مانند توت فرنگی یا آلبالو و یا میوه های دلخواه شما مانند هلو و… پر می شود که به سادگی فرآیند آماده سازی کمک می کند.

مخلوط آرد، شکر و نمک، کره، وانیل و یک تخم مرغ شبیه به خمیری است که وسط آن با مربا پر می شود که در نهایت پس از پخته شدن بافتی ترد و مقاوم بیسکوییتی شکل اما نرم مانند کوکی را تشکیل می دهد.

اگرچه برخی از دستور العمل‌ های موجود برای کرامبل بار برای پر کردن لایه میانی آن دارای میوه تازه‌ که در ابتدا باید روی گاز پخته شوند؛ هستند؛ اما ما در اینجا برای راحتی کار استفاده از مربای توت فرنگی خریداری شده از فروشگاه ها را توصیه می‌کنیم؛ که این کار نه تنها تهیه و آماده سازی لیست مواد را ساده تر می ‌کند، بلکه به این معنی است که می‌ توانید بارها آن را در هر فصلی بپزید.

همچنین اگر از مربای آماده استفاده کنید شیرینی شما در زمان پخته شدن در فر شکل خود را حفظ می ‌کند و در انتها ظاهر بهتری خواهد داشت.

نکته تکنیکی: پس از مخلوط کردن کره ذوب شده و وانیل با چنگال در خمیر، از دستان خود برای ترکیب بهتر مواد استفاده کنید. هنگام پخش خمیر روی مربا، از

انگشتان خود برای پخش خمیر به صورت توپ‌های کوچک قبل از پخش استفاده کنید.
گزینه جایگزین: شما می‌ توانید از هر نوع مربایی که دوست دارید استفاده کنید. به خصوص با مربای توت فرنگی یا آلبالو

CleanFoodCrush-Cranberry-Crumble-Bars

مواد لازم:

  • 2 پیمانه(100 گرم) آرد سفید همه کاره
  • جوی دوسر پرک (100 گرم)
  •  ¾(100 گرم) پیمانه شکر قهوه‌ای روشن
  •  ½(1 گرم) قاشق چایخوری نمک
  • 10 (100 گرم)قاشق غذا خوری کره ذوب شده در دمای اتاق
  •  1 قاشق چایخوری وانیل خالص
  •  1 عدد تخم مرغ بزرگ
  •  1 پیمانه مربای توت فرنگی

 

طرز تهیه:

  1. فر را در حرارت 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. قالب کیک به شکل مربع با اندازه 8 اینچ(20در 20 سانت) را با روغن پخت و پز یا کره نرم چرب کنید و بر روی دو طرف متقابل آن، یک برگه طولانی از کاغذ روغنی نسوز قرار دهید.(همانند ویدئو)
  2. در یک کاسه بزرگ، آرد، جودوسر پرک، شکر و نمک را با هم ترکیب کنید. کره ذوب شده و وانیل را بریزید و با چنگال غذاخوری بزرگ یا دست ‌های خود، تا زمانی که حالت خمیری شکل بگیرد،هم بزنید. تخم مرغ را بشکنید و به خمیرتان اضافه کنید تا تمامی مواد با هم ترکیب شوند.
  3. دو سوم خمیر را با استفاده از انگشتانتان به شکل یکنواخت و محکم درکف قالب آماده شده فشار دهید. سپس مربای توت فرنگی را به صورت یکنواخت بر روی خمیر بچینید و یک سوم خمیر باقی ‌مانده را به صورت لایه‌ ای زیبا روی مربا بپاشید.
  4. قالب را به مدت 35 دقیقه درون فر قرار دهید، در نیمه ‌ی مدت زمان پخت(پس از 15 دقیقه)، قالب را چرخانده و اجازه دهید تا تکه ‌های خمیری به رنگ طلایی سرخ شود. با استفاده از چاقو، اطراف قالب را برش دهید و برای خنک شدن، قطعات را روی صفحه آهن گذاشته و در دمای اتاق قرار دهید.
  5. بهتر است که این شیرینی همان روز تهیه شده و خورده شوند، اما می‌ توانید تا سه روز در دمای اتاق نگهداری کنید
    همچنین بهتر است که با استفاده پلاستیک یکبار مصرف روی آن را بپوشانید. با گذشت زمان، کوکی هایتان نرم تر خواهند شد.

شما می توانید روی آن را با سس شکلاتی و یا مغزیجات تزئین کنید.

همچنین می توانید این کوکی یا شیرینی خوشمزه را به عنوان کالری آزاد و دلخواه خود در رژیم خود میل کنید.

برای مشاهده رسپی های مشابه کلیک کنید:

کوکی موز و جو دو سر

منبع: today.com

 615 بازدید