رژیم لاغری کودکان و‌ نوجوانان آکادمی هانئیل

در آكادمی هانئيل رژیم های ویژه‌ای برای کودک و نوجوان طراحی شده تا آنها نیز بتوانند سلامتی خود را حفظ کنند و آینده‌ای پر از موفقیت بدون دغدغه چاقی و اضافه وزن را تجربه کنند.

رژیم لاغری کودکان و نوجوانان

اضافه وزن در دوران کودکی و نوجوانی خطرات زیادی برای سلامتی بدن خواهد داشت. چاقی در سنین پایین می‌تواند به دیابت نوع 2 منجر شود. بچه‌ هایی که از سن پایین اضافه وزن دارند احتمال اینکه در بزرگسالی هم اضافه وزن داشته باشند بسیار زیاد است. بنابراین اگر کودک چاقی دارید و به فکر درمان آن نیستید، آگاه باشید که آینده‌ای پر از بیماری‌ های مختلف از جمله: کلسترول و چربی خون، فشار خون، کبد چرب، درد کمر و زانو و حتی سرطان در انتظارفرزند شما خواهد بود.

آینده کودکان چاق

بر اساس تحقيقات انجام شده بيش از 70% کودکان چاق اگر به حال خود گذاشته شوند به بزرگسالان چاق تبديل می‌شوند. کودکی سن مناسبی برای يادگيری است و اکثر عادت‌های افراد در اين سن ايجاد می‌ شوند، شيوه تغذیه مناسب هم يکی از اين عادت‌ها است. بيشتر اوقات بچه ها از پدر و مادر و يا دوستان و اطرافيان الگوبرداری می‌ کنند و گاهی رفتارهای نادرست تغذیه و سبک زندگی به آنها منتقل شده و کم‌کم به چاقی کودکان منجر می‌ شود.

آنچه اهميت دارد اين است که بدانيم اين عادت‌ها تبديل به شيوه زندگی آنها شده و با افزايش سن ميزان اضافه‌ وزن آنها هم بیشتر می‌شود. به همين نسبت ريسک ابتلا به بيماری‌های مختلف افزايش می‌يابد. در نتیجه بهتر است به کودکان عادت های صحیح غذا خوردن را از همین سنین آموزش دهید.

رژیم لاغری کودکان و‌ نوجوانان

برای مقابله با چاقی کودکان و نوجوانان چه باید کرد؟

شما نمیتوانید شرایط محیط بیرون خانه را تغییر دهید، با فست‌ فودها، تنقلات، کامپيوتر، تلويزيون و … مبارزه کنید و آنها را از فرزند خود دور کنید. تنها کاری که مي توانید انجام بدهید، اين است که از ابتدا روش‌های تغذیه سالم و درست تصمیم گرفتن را به آنها ياد بدهيد تا به مرور زمان به سالم غذا خوردن عادت کنند. مطمئن باشيد عادت‌ هايی که تدريجی برای کودکان شکل می گیرد و در مدت طولانی رعایت می شود هميشه با آنها خواهند بود.

همراهی خانواده و شناخت روش درست برای مقابله با چاقی کودکان از اهميت زيادی برخوردار است. حس مسئوليت والدين در قبال فرزندان غير قابل انکار است و شما مسلماً در فراهم آوردن هر گونه امکانات و وسايل رفاهی برای آنها از هيچ تلاشی دریغ نمی‌کنيد، چه بسا پيش آمدن کوچک‌ترين ناراحتی و بيماری برای عزيزانتان شما را چنان نگران می‌کند که برای رفع آن تمام تلاش خود را می کنید. بنابراین اجازه نمی‌دهید اضافه‌وزن فرزندتان او را در آينده نه‌ چندان دور در معرض ابتلا به هولناک‌ترين بيماری‌ها قرار دهد. شما می توانید با کارشناسان آکادمی هانئیل در ارتباط باشید و در مورد رژیم های مخصوی کودکان و نوجوانان از آنها مشورت بگیرید.

چاقی کودکان را جدی بگیرید!

اگر کودکان و نوجوانان شما مبتلا به چاقی هستند، بهتر است بدانید برای کاهش وزن لازم نیست که به آنها گرسنگی بدهید تا وزن کم کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از رژیم های معتبر و مخصوص کودکان و نوجوانان پیروی کنید که دارای 2 اصل هستند:

  1. تغذیه مناسب
  2. ورزش

ترکیب دقیق و مناسبی از این 2 مورد می‌تواند به کودکان کمک کند که کاهش وزن داشته باشند و به وزن دلخواه خود برسند. شاید در قدم‌های اول رژیم غذایی برای نوجوانان کار سختی به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید که ذهن سالم در بدن سالم است.

وعده‌ های غذایی را جدی بگیرید!

وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، نادیده گرفتن وعده‌های غذایی دقیقاً اثر معکوس دارد. در واقع هرکسی باید هر 4-3 ساعت مقداری ماده غذایی دریافت کند. شما باید سعی کنید در روز حدود 5 وعده غذایی میل کنید. مصرف کردن وعده‌های کوچک غذایی در طول روز باعث می‌شود قند خون تنظیم شود.

بیشتر افراد فکر می‌کنند حذف صبحانه یک روش خوب برای کاهش کالری روزانه است. اما در واقع با حذف صبحانه شما بدن خود را وارد حالت قحطی کرده و با ناهار به آن شوک وارد می‌ کنید. مطالعات وسیعی نشان داده است که افرادی که به طور منظم صبحانه مصرف می‌ کردند ‪BMI‬ کمتری دارند.

مایعات زیادی مصرف کنید!

 مصرف مایعات زیاد به این معنی نیست که شما می‌توانید مقادیر زیادی از نوشیدنی‌های فراوری شده و نوشابه‌ها را مصرف کنید چون این نوشیدنی‌ها کالری زیادی دارند. آب بهترین مایع است که هم باعث آب‌رسانی بدن می‌شود و هم سموم را از بدن خارج می‌کند. توصیه می‌شود 3 لیتر آب در روز مصرف کنید. مایعات دیگری که در رژیم غذایی برای نوجوانان چاق قابل استفاده است، آبمیوه‌های بدون شکر و شیر کم‌چرب است. آب‌ میوه‌ها و سبزی‌ها فاقد فیبر هستند، بنابراین استفاده از خود میوه‌ها و سبزی‌ها بهتر است.