طرز تهیه کوکی موز و جو دو سر به سبک هانئیل

کوکی رژیمی

کوکی‌ های رژیمی طعم های مختلفی دارند و تقریبا در بر گیرنده ی همه ی سلیقه ها هستند. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه یک نوع کوکی رژیمی خوشمزه را به شما آموزش دهیم. فرقی نمیکند که به چه دلیلی رژیم غذایی خاصی را رعایت می کنید؛ زیرا در هر صورت چه ورزشکار باشید و یا هدف شما کاهش وزن باشد، می توانید این کوکی خوشمزه را براحتی درست کنید و از آن در کنار یک لیوان چای یا قهوه لذت ببرید.

طرز تهیه این کوکی خوشمزه بسیار آسان است و مواد آن تقریبا در دسترس است؛ همچنین نیازی به داشتن فر و یا توستر هم ندارد؛ زیرا به راحتی می توانید آن را داخل قابلمه و یا ماهی تابه نیز درست کنید.

این کوکی بدون آرد، شیر و تخم مرغ است که کاملا وگان است و افراد گیاه خوار نیز می توانند از آن مصرف کنند.

مواد لازم کوکی موز و جو دوسر:

  • موز: 1 عدد بزرگ (220 گرم بدون پوست)
  • جو دو سر: 1 فنجان (85 گرم)
  • شکلات: 50 گرم (1.76 اونس) ترجیحا چیپسی دارک باشد.
  • روغن نارگیل: 1/2 قاشق چایخوری
  • بادام هندی: 12 عدد

طرز تهیه:

برای درست کردن این کوکی خوشمزه ابتدا موز را با پشت چنگال یا گوشت کوب دستی در داخل کاسه ای له کنید تا پوره ای شکل شود؛ بطوریکه هیچ گلوگه ای داخل آن نماند.

سپس نصف مقدار جو دوسر را اضافی کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با موز له شده ترکیب شود. و مابقی جو دوسر را کم کم اضافه کنید

زمانی که مخلوط جو و موز حالت خمیری به خود گرفت و وسط کاسه جمع شد ؛ دیگر نیازی به اضافی کردن جو دو سر نیست.

حالا شکلات و روغن نارگیل را اضافی کرده و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید به طوری که به طور یکنواخت مخلوط شوند.

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد یا 360 درجه فارنهایت به مدت 20 دقیقه گرم کنید.

بر روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید. به اندازه یک قاشق غذاخوری از مواد برداشته و بر روی کاغذ روغنی بریزید و آن را پهن کنید .

سینی فر را به مدت 13 الی 15 دقیقه درون فر قرار دهید تا رنگ روی آن کمی طلایی شود. حالا کوکی های شما آماده است. اجازه دهید خنک شوند. سپس به همراه چای قهوه و یا شیر نوش جان کنید.

این کوکی رو داخل قابلمه و روی گاز هم می تونید درست کنید. کف قابلمه کاغذ روغنی بندازید. روی حرارت ملایم شعله پخش کنی و درب قابلمه هم دم کنی قرار بدید و اجازه بدید به مدت ۱۵_۱۸ دقیقه بپزه.

امیدوارم این کوکی های رژیمی بسیار خوشمزه و سالم را درست کنید و در کنار خانواده و عزیزانتان از طعم آن لذت ببرید.

 این کوکی را می توانید به عنوان یک میان وعده قبل از تمرین ورزشی یا به عنوان میان وعده ای سالم برای کودکان خود استفاده کنید.

خواص موز برای لاغری:

موز به عنوان یک میان وعده مناسب می تواند مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند. از دیگر خواص موز برای لاغری، ایجاد احساس سیری است. موز چربی ندارد و کالری آن زیاد نیست؛ در نتیجه با جلوگیری از اشتهای کاذب و احساس سیری در کاهش وزن تاثیر دارد.

با وجود خواصی که این میوه دارد، بسیاری از رژیم‌های لاغری اعتقاد دارند این میوه چاق کننده است و به همین دلیل استفاده از میوه موز رسیده یا موز خشک را ممنوع می‌کنند.

به همین دلیل انتخاب یک رژیم لاغری اصولی به شما کمک می‌کند تا سلامت خود را حفظ نمایید .

از ویژگی‌های رژیم های آکادمی هانئیل این است که هیچ ماده غذایی را به‌طور کامل حذف نمی‌کنیم به همین دلیل با کاهش کالری دریافتی و حجم غذای خود می توانیدمواد مغذی مورد نیاز بدن خود را از غذاها دریافت کنید.

لازم به ذکر استت که رژیم های آکادمی هانئیل بر اساس ویژگی‌های شخصی شما نوشته می‌شوند و یک نسخه از رژیم به همه افراد داده نمی‌ شود. پشتیبانی با چک بشقاب های شما در کنار شما خواهد بود تا به هدف خود برسید.

فواید جو دو سر در رژیم های لاغری:

این ماده کالری کم و فیبر زیادی دارد که باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. فیبرهای موجود در آن، داخل معده حجیم شده و به سرعت باعث ایجاد احساس سیری می شود.سبوس جو دوسر به دلیل خاصیت چسبندگی بالا به مواد مغذی و کالری های اطراف خود می چسبد و اجازه وارد شدن کالری ها به خون را نداده و آنها را از طریق مدفوع از بدن خارج می کند.

جو دوسر منبع فیبر است که تخلیه معده و جذب کربوهیدرات را به تاخیر می اندازد و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد.
عملکرد روده را بهبود می بخشد و همچنین جذب کلسترول را کاهش می دهد.

تفاوت جو و جو دوسر:

جو (barley) و جو دوسر (oat) دو گیاه کاملاً متفاوت هستند. که هم از حیث ارزش غذایی تفاوت دارند و هم از نظر طعم، بافت و ظاهر فرق می کنند.

جو دوسر یک نوع جو نیست و یکی دانستن جو و جو دوسر در میان غلات مانند این است که عدس و لوبیا را در حبوبات یکی بدانیم.

جو یکی از غلات اصلی است که در بیش از 100 کشور در سر تا سر جهان کشت میشود. جو دوسر اما برای بازدهی مطلوب به آب و هوایی سرد و کوهستانی نیاز دارد و اگر شرایط کشت مطلوب نباشد کیفیت آن به شدت افت خواهد کرد.

دانه های جو دوسر کشیده و باریک هستند. این در حالی است که دانه های جو کوتاه تر بوده و در میانه برآمدگی دارند. گیاه جو دوسر بلندتر از جو است و دانه ها در غلاف دو شاخه رشد میکنند ولی دانه های جو به صورت خوشه ای میرویند. جو و جو دوسر به جهت تناژ در هکتار هم متفاوت هستند. تناژ در هکتار جو دوسر حدود 3 تا 5 تن است اما تناژ در هکتار جو به طور تقریبی 5 تا 8 تن در هکتار میباشد. به همین دلیل است که قیمت جهانی جو دوسر از جو بالاتر است.

نکته دیگر این است که موارد مصرف جو و جو دوسر چه برای مصارف انسانی و چه به عنوان خوراک دام متفاوت است.

جو فیبر بالاتری دارد و جو دوسر از پروتئین بالاتری برخوردار است.

خواص دارچین برای لاغری:

دارچین نقش مهمی در کاهش قند خون دارد.
به بهینه سازی تحمل گلوکز و کاهش مقاومت به انسولین کمک می کند. همچنین التهاب سیستمیک را که یکی دیگر از عوامل خطر بیماری متابولیک و دیابت است، کاهش می دهد.

 565 بازدید