بلانچ کردن لوبیا سبز

لوبیا سبز

در این مقاله از هانئیل میخواهیم بدانیم چگونه شادابی و رنگ سبز لوبیا سبز را حفظ کنیم.

تفاوت بین یک کاسه لوبیا سبز جذاب و زیبا و یک کاسه لوبیا سبز نامطبوع و له شده در نحوه پخت آنها است. یادگیری روش بلانچ کردن لوبیا سبز، باعث می‌شود که ظاهر غذاهایتان جذاب تر شود.

اولین چیزی که باید درباره آن صحبت کنیم. خرید لوبیا سبز است، عموما لوبیا سبز به سه شکل فروخته می‌ شوند: تازه، منجمد و کنسروی.سعی کنید همیشه به دنبال حبوبات سبز تازه با رنگ سبز درخشان و بدون هرگونه لکه قهوه‌ای یا نرمی باشید. تا به خوردن آنها تشویق شوید.

در ادامه، ما روش پخت لوبیا سبز تازه را و همچنین روش منجمد کردن آن برای استفاده در آینده و نحوه نگهداری آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

روش بلانچ کردن لوبیا سبز

 

بلانچ کردن لوبیا سبز

برای پختن لوبیا سبز، یک قابلمه متوسط را با آب پر کرده و نمک را به میزان مناسبی اضافه کنید اینکار به ترشی و طعم دلخواه شما کمک می کند.

آب را بجوشانید و در همین حین، یک کاسه بزرگ جداگانه را با آب یخ پر کنید و آن را به دور از شعله قرار دهید.

برای آماده‌سازی لوبیا سبز تازه برای پخت، آن‌ها را زیر آب بشویید و انتهای آن‌ها را با یک چاقوی تیز به صورت دقیق برش بزنید.

وقتی آب به جوش آمد، حبوبات را اضافه کرده و به مدت دو تا پنج دقیقه بپزید؛ البته این زمان دلخواه است و به شما بستگی دارد. اگر از نوع haricot verts استفاده می‌کنید، زمان پخت را به میزان یک تا دو دقیقه کاهش دهید؛ زیرا این نوع لوبیا سبز بلندتر و باریک‌تر از حبوبات سبز سنتی است، بنابراین زمان پخت آن‌ها کوتاه‌ تر خواهد بود.

بعد از پخت، با استفاده از چنگال یا قاشق لوبیا سبز ها را به آب یخ منتقل کنید. با فرو رفتن آن‌ ها در آب یخ، فرآیند پخت‌ شان قطع خواهد شد که باعث حفظ بافت و رنگ سبز درخشان آن‌ ها می شود.

اکنون می‌توانید آن‌ها را سرو کرده و یا با یک قاشق کره، پوست لیمو تازه، کمی نمک و چند دانه فلفل سیاه تازه خرد شده به عنوان یک غذای جانبی ساده، مصرف کنید.

چگونه حبوبات سبز را منجمد کنیم؟

آیا می‌خواهید مقداری از لوبیا سبز بلانچ شده را را برای استفاده در آینده نگه داری کنید؟مشکلی نیست

یک سینی پخت را با کاغذ سفید بپوشانید و اجازه دهید که همه رطوبت و آب  لوبیا سبز ها خشک شوند، این کار به جلوگیری از تشکیل بلورهای یخ در آن‌ها کمک می‌کند.

آن‌ها را در یک کیسه پلاستیکی مناسب برای فریز قرار داده و در یک لایه تنها قرار دهید؛ با توجه به مقدار لوبیا سبزی که پخته اید ممکن است نیاز به استفاده از چندین کیسه فریز داشته باشید.

پس از بستن کیسه ها، آن‌ها را در فریزر قرار دهید و مراقب باشید که لوبیا ها را در یک لایه تنها قرار دهید تا از تشکیل توده‌های یخ جلوگیری شود.

حداقل چهار ساعت آن‌ ها را در فریزر قرار دهید و آن‌ ها را به مدت شش تا نه ماه در فریزر نگه دارید.

 

 287 بازدید