وعده قابل جایگزینی

وعده های قابل جایگزینی

این وعده قابل جایگزینی با تمام وعده های در نظرگرفته شده در رژیم های غذای هانئیل است.

ابتدا یک بشقاب با سایز متوسط را در نظر بگیرید و آن را به طور ذهنی به 4 قسمت تقسیم کنید.

سهم سبزیجات :

دو قسمت یا به بیان دیگر دو چهارم از این بشقاب سهم سبزیجات و صیفیجاتی مانند: کرفس، کاهو، خیار، گوجه ‌فرنگی، هویج، قارچ، فلفل دلمه، سبزی هایی مانند جعفری و ریحان و یا کلم بروکلی و کلا خانواده کلم ها مانند گل کلم و… است؛ که دارای فیبر بالایی هستند و نشاسته ندارند.

مصرف مقادیر کافی فیبر در رژیم غذایی باعث پر شدن حجم معده و احساس سیری می شود. و از آنجایی که کالری کمتری دارند در نهایت با تاثیر در کاهش اشتها باعث کاهش وزن می شوند. همچنین فیبر موجود در غذا در درمان یبوست نقش دارد.

مصرف ذرت، نخودفرنگی، باقلا با میزان خیلی خیلی خیلی کم‌ مجاز است .

سهم پروتئین:

یک قسمت یا به بیان دیگر یک چهارم از این بشقاب سهم پروتئین بشقاب است که می توانید سفیده تخم ‌مرغ، گوشت سفید( ماهی، مرغ، میگو، بوقلمون و …) و گوشت قرمز بدون چربی را انتخاب کنید. اما بهترین انتخاب حبوبات هستند که تنوع بالایی دراند و شما نیز می توایند بیشتر از یک نوع را برا این وعده انتخاب کنید.

سهم چربی:

 یک قسمت یا به بیان دیگر یک چهارم باقی مانده هم سهم ‌چربی بشقاب است که شامل آواکادو، زیتون، روغن زیتون، مغزیجات دلخواه و یا سس های مجاز هانئیل است.

حمص (برای مطالعه دستور رژیمی حمص کلیک کنید) (ترکیب سهم پروتئین حبوبات و چربی است می توانید به جای هر دو سهم بگذارید)

دقت کند مواردی که در زیر به آنها اشاره شده است؛ گاها در گزارشات برخی از عزیزان به پشتیبانی هانئیل مطرح می شود؛ که صحیح نمی باشند و کاملا غلط است.

  • فرد شماره یک: عزیزم من نتوانستم ناهار درست کنم و به جای آن با توجه به پیشنهاد بشقاب جایگزین شما آبگوشت دیزی با سالاد خوردم
  • فرد شماره دو: من ناهار جوجه کباب و سالاد به پیشنهاد خودتان برای بشقاب جایگزین خوردم.

عزیزان نوری قبلیه هانئیل این موارد کاملا غلط هستند.

در ادامه چند نمونه تصویر صحیح از وعده قابل جایگزینی را مشاهده خواهید کرد.

 

نکات مهم تکمیلی: سهم کربوهیدرات این بشقاب یا وعده قابل جایگزینی آن میزانی که در حبوبات و سبزیجات هستند کفایت می کند

مصرف کینوا در این بشقاب‌ ها با میزان محدود مشکلی ندارد.

https://hanielacademy.com/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%af-%d8%b3%d8%a8%d8%b2-%d8%a8%d8%a7-%d9%84%d9%88%d8%a8%db%8c%d8%a7%db%8c-%da%86%d8%b4%d9%85-%d8%a8%d9%84%d8%a8%d9%84%db%8c/

 574 بازدید