ماست میوه ای

ماست میوه ای

ماست میوه ای یک میان وعده غربی می باشد که به عنوان دسر، میان وعده و یا حتی وعده غذایی اصلی می توان آن را استفاده کرد. البته در فرهنگ ایرانی ها ترکیب ماست با خوراکی های شیرین از قدیم مرسوم بوده است. از زمان های قدیم برخی استان های کشورمان از ترکیب ماست و شیره انگور به عنوان صبحانه استفاده می کنند. ترکیب ماست و خرما نیز در جنوب بسیار محبوب است.

ماست میوه ای چیست؟

ماست میوه ای یکی از تنقلات مدرن است که از ترکیب دو گروه از مواد موجود در هرم غذایی تشکیل شده است. این خوراکی جزو یکی از محصولات محبوب شرکت های لبنی همچون کاله و صباح است. در این محصول از ترکیب میوه با ماست شیرین یک میان وعده یا دسر خوشمزه تهیه می شود. شما می توانید ماست میوه ای را کنار غذا میل کنید یا آن را در وعده غذایی صبحانه تان بگنجانید. از ماست میوه ای می توانید در تهیه انواع دسر از جمله چیزکیک های میوه ای، نوشیدنی هایی همچون اسموتی ها، شیک ها، انواع ماست بستنی و سالاد میوه استفاده کنید.

این نوع ماست گزینه بسیار مناسبی برای بچه هایی است که مزه ماست ساده را دوست ندارند. شما می توانید میوه دلخواه فرزندتان را با ماست ترکیب کنید تا فرزندتان با خوردن لبنیات آشتی کند.

درست کردن ماست میوه ای در منزل

ماست میوه ای را می توان در طعم های مختلف به صورت آماده و بسته بندی از سوپرمارکت ها تهیه کرد، از آنجایی که محصولات صنعتی فراوری شده برای مصرف طولانی مدت تهیه می شوند، در آن ها از نگهدارنده ها و طعم دهنده های شیمیایی استفاده می شود. این افزودنی ها می توانند برای سلامتی مضر باشند.

شما می توانید به راحتی و با سرعت، ماست میوه ای خوشمزه ای را با حداقل امکانات درست کنید. این دسر لذیذ با طیف وسیعی از میوه ها قابل تهیه است. میوه هایی همچون موز، سیب، پرتقال، شاه توت، گریپ فروت، انگور بنفش، کیوی، هلو، آناناس و توت فرنگی، تمشک و انبه گزینه های مناسب و دسترس پذیری برای تهیه ماست میوه ای هستند.

آماده کردن ماست میوه ای در منزل کار چندان سختی نیست. برخی رسپی های ماست میوه ای پیچیده ترند و در آن ها از ترکیب با بادام و سایر آجیل ها، شیر، خامه و… استفاده می شود. هدف ما درست کردن یک ماست میوه ای ساده و خوشمزه است.

مراحل درست کردن ماست میوه ای

برای تهیه ماست میوه ای بهتر است از ماست یونانی استفاده کنید. در غیر این صورت، ماست معمولی به شرط اینکه ترش نباشد مناسب است. مواد پایه ای و اصلی برای درست کردن ماست میوه ای شامل ماست، میوه مورد علاقه شما و عسل (اختیاری) است.

میوه انتخاب شده را یک ساعت قبل پوست کنده، خرد کنید و در فریزر بگذارید. بعد از یک ساعت که میوه کمی یخ زد، آن را داخل میکسر بریزید. بعد از یک دقیقه میکس شدن میوه، ماست و عسل را نیز به میکسر اضافه کنید. به همین سادگی ماست میوه ای ما آماده شد. در آخر می توانیم از تکه های موز یا سایر میوه ها برای تزئین استفاده کنیم.

خواص ماست میوه ای

ماست به عنوان یکی از لبنیات پرخاصیت شناخته می شود. این ماده غذایی در پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت ماهیچه ها تاثیر زیادی دارد. ماست میوه ای به دلیل ترکیب با میوه هایی که سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند، به سلامت بدن کمک زیادی می کند.

تنظیم فشار خون، جلوگیری از سرطان روده بزرگ، تقویت حافظه، جلوگیری از فشار خون، بهبود عملکرد سیستم گوارش از خواص ماست میوه ای می باشد.

 669 بازدید