طرز تهیه سوپ سبزیجات مخصوص چربی سوزی و لاغری

سوپ سبزیجات

سوپ سبزیجات یکی از غذاهای کم کالری و لذیذی است که می توان آن را به عنوان پیش غذا یا میان وعده میل کرد. سوپ ها انواع بسیار متنوعی دارند و سوپ سبزیجات یکی از محبوب ترین آنهاست. در این مقاله طرز تهیه سوپ سبزیجات سالم و رژیمی را آموزش می دهیم.

سبزیجاتی که در این سوپ استفاده می کنیم دارای کالری کمی بوده و قدرت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. مصرف این سوپ در صورت وجود گرسنگی، بین وعده های غذایی، مجاز است و سوپ سبزیجات رژیمی گزینه مناسبی به عنوان میان وعده است.

این غذا، کالری بسیار کمی دارد. سوپ سبزیجات حجم معده را اشغال کرده و از پرخوری جلوگیری می کند؛ به همین دلیل مصرف این سوپ را به عنوان پیش غذا، برای افرادی که می خواهند سبک تر غذا بخورند توصیه می کنیم.

سوپ سبزیجات

مواد لازم

برای تهیه سوپ سبزیجات به این موارد احتیاج داریم:

  • کدو سبز: 4 عدد
  • پیاز: 4 عدد
  • گل کلم خرد شده: 200 گرم
  • سیر له شده: 4 حبه
  • هویج: 4 عدد
  • فلفل دلمه ای: 2 عدد
  • کرفس: دو شاخه
  • آب: 4 لیتر
  • آب مرغ: 1 لیوان
  • گوجه فرنگی پوست گرفته شده: 6 عدد
  • جعفری تازه خرد شده: 7-6 برگ
  • روغن زیتون: 2 قاشق
  • نمک و فلفل و پودر کاری: به میزان لازم

طرز تهیه سوپ سبزیجات

قبل از هر کاری سبزیجات را با دقت بشویید و آن ها را نگینی خرد کنید. سپس در قابلمه دو قاشق روغن زیتون ریخته و پیازهای نگینی شده را همراه روغن تفت دهید. فلفل و پودر کاری را به پیازها اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا ادویه نیز تفت بخورد. سبزیجات نگینی شده را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید 5-4 دقیقه حرارت ببینند.

نکته: جعفری خرد شده را در این مرحله همراه با سبزیجات دیگر اضافه نکنید. جعفری در 15 دقیقه آخر طبخ سوپ اضافه می شود.

آب مرغ و آب را به قابلمه اضافه کنید و شعله گاز را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. بعد از جوشیدن آب شعله را کم کنید و اجازه دهید سبزیجات با حرارت ملایم بپزند. بعد از 40 دقیقه درب قابلمه را بردارید و به میزان کافی نمک به سوپ اضافه کنید. در این مرحله می توانید با توجه به ذائقه تان، آب لیمو تازه نیز به سوپ اضافه کنید.

سوپ سبزیجات

جعفری خرد شده را نیز به قابلمه افزوده و درب قابلمه را به مدت 15 دقیقه دیگر بگذارید. بعد از 15 دقیقه سوپ شما آماده است و می توانید آن را سرو کنید.

در این مقاله ما طرز تهیه سوپ سبزیجات رژیمی جهت میان وعده و پیش غذای ورزشکاران و کسانی که رژیم غذایی دارند را توضیح دادیم. در این سوپ از نخود فرنگی، ذرت، جو، مرغ و… به هیچ وجه استفاده نکنید.

چرا سوپ سبزیجات بخوریم؟

سبزیجات مورد استفاده در سوپ سبزیجات، همگی دارای خواص فوق العاده ای هستند. برای مثال کرفس سرشار از ویتامین B6، ویتامین A و ویتامین K است. مواد معدنی همچون منیزیم، کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر و منگنز نیز به میزان زیادی در کرفس وجود دارد.

هویج حاوی بتاکاروتن است. گوجه فرنگی موجود در سوپ سبزیجات سرشار از لیکوپن است که یک ترکیب آنتی اکسیدانی فوق العاده محسوب می شود. بروکلی موجود در سوپ برای سم زدایی از بدن فوق العاده است. میزان بالای پتاسیم موجود در سوپ سبز باعث سم زدایی بدن می شود.

سبزیجات آب فراوانی دارند، این موضوع به تامین آب بدن و هیدراته ماندن آن کمک می کند. سوپ های سبک و کم کالری حاوی سبزیجات، مواد نشاسته ای چندانی ندارند. این موضوع باعث جلوگیری از چاقی می شود.

سوپ سبزیجات با کاهش کالری دریافتی به کاهش وزن کمک می کند. همچنین مصرف سوپ از اضافه وزن نیز جلوگیری می کند. بر اساس مطالعه ای که در نشریه PLOS ONE به چاپ رسید، احتمال ایجاد اضافه وزن در کسانی که به طور منظم سوپ مصرف می کنند، نسبت به دیگران، ۴۰ درصد کمتر است. همچنین اندازه دور کمر در کسانی که سوپ مصرف می کنند، به طور میانگین ۳٫۱ سانتی متر کمتر می باشد..

یک مطالعه دیگر نشان داد مصرف سوپ پیش از وعده ناهار، به افراد کمک می کند که به طور میانگین ۱۳۴ کالری کمتر دریافت کنند.

 552 بازدید