رژیم غذایی بدون گرسنگی با تفکیک گرسنگی جسمی و روحی

رژیم غذایی بدون گرسنگی با تفکیک گرسنگی جسمی و روحی

اکثرا این تجربه را داشتیم که در زمان استرس، دلتنگی، ناراحتی یا خشم سراغ غذا برویم و یا حتی برعکس در تمام این زمان‌ ها بی‌اشتها شویم و غذا نخوریم.
اسم این رفتار، غذا خوردن احساسی نام دارد که یکی از مهم‌ترین دلایل اضافه‌ وزن محسوب می شود. در حقیقت نیاز بدن ما به غذا باید از احساساتمان جدا شود. در ادامه این مقاله به بررسی رژیم غذایی بدون گرسنگی و انواع آن می پردازیم.

رژیم غذایی بدون گرسنگی

در وهله اول باید مدیریت درستی بر غذا خوردن‌ های احساسی، تفکیک و تشخیص گرسنگی‌ های جسمی از گرسنگی‌ های روحی داشته باشیم.
انسان موجود پیچیده‌ای با ترکیب یک تلفیق و همپوشانی عجیب از جسم و روح و روان است. ابعاد مختلف وجود انسان با هم تداخل دارند، علائم همدیگر را تقلید می‌کنند و ماسک همدیگر را بر چهره می‌زنند. این موضوع در بحث گرسنگی و انواع آن صدق می کند. گاهی اوقات ما احساس گرسنگی می‌ کنیم و سراغ غذا می‌رویم اما در آن زمان نیازی به غذا خوردن نداریم، بلکه دچار یک نوسان روحی یا احساسی شدیم که ما را به سمت غذا سوق داده است.

رژیم لاغری بدون گرسنگی

انواع گرسنگی های بدن

برای این که بتوانیم انواع گرسنگی‌ ها را به درستی تشخیص دهیم لازم است ویژگی‌های هر کدام از آنها را دقیق‌تر بشناسیم.

  • گرسنگی‌ های جسمی با علائم جسمی همراه هستند مانند ضعف داشتن و صداهای شکم و سردرد و … .
  • گرسنگی‌ های روحی با علائم روحی و احساسی همراه هستند مانند نگرانی، دلتنگی، غصه یا خشم.

تفاوت گرسنگی روحی و جسمی

  • گرسنگی‌ های جسمی به تدریج پیدا می‌ شوند اما گرسنگی‌ های روحی فورا و بدون پیش زمینه ای رخ می دهند.
  • گرسنگی‌ های جسمی معمولا وقتی پیدا می‌ شوند که از آخرین وعده غذای ما 3 ساعت یا بیشتر گذشته باشد اما گرسنگی‌ های روحی زمان به خصوصی ندارند.
  • گرسنگی‌ های روحی با غذا رفع نمی‌ شوند. هر چه غذا بخوریم باز هم این احساس رفع نخواهد شد. به این دلیل که غذا از جنس ماده است و نمی‌ تواند حفره‌ های روح و مشکلات احساسی و هیجانی ما را برطرف کند.

در نتیجه طبق موارد گفته شده در رژیم غذایی بدون گرسنگی هانی‌یل، هر وقت احساس گرسنگی داشتید فورا سراغ غذا نروید و به این نکته‌ ها و به یاد داشته باشید که قدم اول در مدیریت غذا خوردن‌ های احساسی، تفکیک و تشخیص گرسنگی‌ های جسمی از گرسنگی‌ های روحی است.

 588 بازدید