چرا روزه داری اسلامی باعث چاقی می شود؟

روزه داری اسلامی

روزه ‌داری اسلامی باعث چاقی اکثر افراد می شود با اینکه خود فلسفه فست برای بدن مفید است. همانطور که پیشتر گفتیم و به آن اشاره کردیم فست به معنای روزه داری است با این  تفاوت که نوشیدن آب در آن آزاد است.

اگر مطالب مربوط به فست را مطالعه نکرده یاد ابتدا آن مقاله و سپس این مطالب را مطالعه کنید.

روزه داری اسلامی یک فرآیند مفید برای بدن بوده است اما امروزه به دلیل انتخاب غذاهایی ناسالم و سرشار از قند و کربوهیدرات مانند نان سنگک،آش رشته و … برای بدن مضر است.

زیرا معمولا پس از افطار افراد حجم زیادی غذا و قند را بدون توجه به مقدار نیاز بدن خود مصرف می کنند که خود باعث چاقی می شود!

زیرا بدن قند اضافی ای را که مصرف نشده باقی می ماند را به صورت سلول های چربی برای روز های مبادا ذخیره سازی می کند.

پس در مدت یک ماه روزه‌ داری به جای اینکه سلول‌های مخرب سلول‌های چربی بدن در پروسه ‌ی بازتولید قرار بگیرند؛ چربی ذخیره می کنند. به همین دلیل است که اکثر افراد چاق با سه الی چهار افزایش وزن و همچنین افراد لاغر با سه الی چهار کیلو کاهش وزن روزه داری  را به اتمام می رساندند.

پس نکته‌ی خیلی خیلی خیلی مهم در جریان فست یا روزه داری و نخوردن غذا و بهره‌ برداری از این فرصت این که در گام اول تغذیه ‌ی سالم و مناسبی داشته باشیم.

مصرف غذاهای چرب و یا بیشتر از روزهای عادی با هدف احساس سیری در روزه داری برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، مناسب نیست.

بهترین راه برای این افراد دریافت کالری با کیفیت است مهندسی شده توسط یک مشاور تغذیه مجرب است که بتوانند از این فرصت بیشترین استفاده را داشته باشند.

برای دریافت برنامه غذایی مناسب کاهش وزن در ماه رمضان از طریق راه های ارتباطی ما با ما در ارتباط باشید.

نکته‌ی مهم و اشتباه روز دارای اسلامی عدم تحرک و فعالیت در طول روز است.

بطور کلی در طول مدت روزه داری و یا فست باید به بدنتان کمک کنید که سریعتر وارد فاز چربی سوزی شود.

قسمتی از قند دریافتی از غذا در بدن انسان به ترتیب در خون و عضله و کبد ذخیره می شود؛ که این قند ذخیره شده،جوابگوی نیاز بدن به انرژی برای طولانی مدت نمی باشد؛ پس بدن مجبور است که برای تولید انرژی از طریق فرآیند باز تولید به سراغ ذخایر خود برود.

تاثیر ورزش و پیاده روی و تحرک

پیاده روی و ورزش در در تسریع روند چربی سوزی بسیار تاثیر گزارند زیرا باعث اتمام زودتر(قبل از 5 ساعت) ذخایر گلوگز می شوند پس در نتیجه بدن زودتر وارد فاز چربی سوزی می شود.

البته زمان انجام پیاده روی و یا وزش بهتر است که در طول مدت فستینگ باشد.

پیاده روی بهتر است حدود چهل و پنج ای یکساعت باشد و بگونه نباشد که باعث ضعف بدنی و یا لرزش دست و پا ها شود یا به بیان دیگر انقدر آرام باشد که ترشخ انسولین نداشته باشید.

البته این به منظور اینکه بدون ورزش و یا پیاده روی چربی سوزی ممکن نیست؛ نمی باشد اما بدون داشتن تحرک کافی و پیاده روی روند آن بسیار کندتر خواهد بود بطوریکه اگر افرادی که تحرک کافی دارند پس از 10 ساعت وارد فازچربی سوزی می شوند برای افرادی که تحرکی ندارند این اتفاق پس از 12 الی 13 ساعت اتفاق می افتد.

از موارد دیگر بسیار اشتباه در روزه داری اسلامی عدم تحرک است به طوری که افراد بعد خوردن سحری سریعا می خوابند و یا پس از افطار دراز می کشند و در طول روز هم باز چرت می زنند! چون عقیده دارند که انرژی ندارند!!

آیا ممکن است در پروسه فست یا روزه داری سلول های بافت عضلانی از بین بروند؟

جواب خیر است.

به عنوان مثال هنگامی که 5 موز در خانه داشته باشید که دوتای آنها سبز و نارس، یک عدد روبه سیاهی و دوتای دیگر کامل رسیده باشند؛ قطعا اول موزی را انتخاب می کنید که در حال سیاه شدن است.

بدن انسان نیز همین گونه است و امکان ندارد که ابتدا سلول های بافت عضلانی را که سلول هایی بسیار مفید و مورد نیاز بدن هستند را برای تولید انرژی بسوزاند.

بدیهی است که در طی فرآیند 7 گانه فست یا روزه داری بدن ابتدا به سراغ سلول های معیوب و یا بدون نیاز خود می رود .

سلول های معیوب ممکن است که شامل :سلول های عصبی، پروتئینی، قلبی ویا سلولهای دیواره دستگاه گوارش باشند.

پس ممکن است سلول عضلانی که معیوب است هم در فرآیند فست، بازتولید شود؛ اما بدن ما هرگز به سراغ سلول های عضلانی سالم خود نمی رود.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که چربی‌های زیر شکمی آویزانی دارید، این چربی های کهنه و آویزان سوخت بسار خوبی برای چربی سوزی در دوران فست هستند.

نحوه اجرای صحیح فست:

در اجرای فست به منظور کاهش وزن بازی با ساعات دریافت وعده غذایی و عدم دریافت وعده غذایی بسیار مهم است. به بیان دیگر نباید بدن عادت به دریافت وعده غذایی در ساعت خاصی کند.

به عنوان مثال فردی می گوید که امروز آخرین وعده غذایی خود را در ساعت 6 میل میکنم و دیگر تا صبح چیزی نخواهم خورد و همین روند را به امید کاهش وزن ادامه می دهم.قطعا انجام این کار اشتباه است زیرا چربی سوزی قوانین خاص و مهمی دارد که در طول روزه داری باید رعایت شوند؛ به همین دلیل حتما باید از یک متخصص تغذیه کمک گرفته شود تا بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

ما در آکامی هانئیل در کنار ارائه رژیم غذایی نکات مهمی که باید رعایت کنید را نیز به شما آموزش می دهیم.

یکی از نکات مهمی که در بالاتر نیز به آن اشاره شد. بدن نباید به یک ساعت خاص برای دریافت وعده غذایی در طول فست و یا روزه داری عادت کند که متاسفانه در طی سی  روز روزه داری اسلامی اتفاق می افتد.

پس تغیر ساعاتی که فست هستید در رسیدن به نتیجه دلخواه تاثیر دارد. به عنوان مثال 12 ساعت، 18 ساعت، 15 ساعت و یا حتی گاهی 20 ساعت فست نیز در رژیم های غذایی در نظر گرفته می شود.

ما در آکادمی هانئیل متناسب با نیاز هر فرد رژیم غذایی ارائه می دهیم. یکی از مواری که در رژیم های عمومی ما نیز به چشم می خورد دو تا سه روز فست در ماه است که بدن مراجعان ما به این برنامه آشنایی داشته باشد تا در صورت تمایل در شرکت در چالش های فستینگ مشکلی نداشته باشد.

چالش های فستینگ آکادمی هانئیل معمولا بین یک دوره یک تا سه ماهه هستند، در صورت تمایل به شرکت رد این دوره ها با پشتیبانی ما درتماس باشد.

اهمیت نوشیدن آب در فستینگ:

اگر می خواهید با روزه داری اسلامی و یا فستینگ به نتیجه دلخواه خود برسید بهتر است که در طول شبانه روز حداقل یک و نیم لیتر آب مصرف کنید؛ زیرابدن ما برای چربی سوزی به اکسیژن احتیاج دارد و اکسیژن خود به خود از ریه با هواپیما به سلول نمیرسد.

آب وسیله حمل و نقل اکسیژن به ریه ها است و سپس اکسیژن از ریه ها به سلول ها می رسد.

بدیهی است که فردی که آب کافی مصرف نمکند و بدن آن کم آب است چربی سوزی ناقصی خواهد داشت.

نوشیدن آب بهتر است در زمان فستینگ باشد به عنوان مثال اگر ما امروز ساعت 16 آخرین وعده غذایی را دریافت کردیم تا قبل از خواب باید حداقل 4 الی 5 لیوان آب بنوشیم و سپس فردا 3 لیوان دیگر پس از بیدار شدن از خواب تا زمان مصرف اولین وعده نیز بنوشیم.

چه کسانی نباید فست یا روزه بگیرند؟

گروه اول کسانی هستند که اسید معده بالایی دارند بطوریکه هنگامی که معده آنها خالی است سردرد می شوند که این به دلیل عدم همراهی مکانیزم دستگاه گوارش با آنها می باشد.

و گروه دوم کسانی که بر اثر نخوردن غذا و افت قند خون حالت‌های میگرن و سردرد براشون به وجود میاد.

 البته لازم به ذکر اسنت که زیاد بودن اسید معده و یا سردرد های میگرنی به علت دیتاها و برنامه‌ ریزی‌های ذهنی و تلقین و چیزهایی از این دست می باشد.

تجربه ثابت کرده است که به مراتب کسایی که از این پروسه استفاده کردند مشکلات اینچنینی آنها بهبود پیدا کرده است.

اما ما و هیچ پزشک یا متخصص دیگری نمیی توانیم در چنین مواردی برای بدن شما چنین تجویزی کنیم.

شما مسئول سلامت جسم و روحتان هستید و این تصمیم‌ های شما می باشد که در نتایج خلق شما اثر گذار است. پس ما نمیتوانیم به کسی بگوییم که وارد دوره های چالشی فست شوید و یا خارج شوید.

در نهایت تصمیم گیرنده شما هستید و تصمیم شما در وزن و اندام شما تاثیر گذار است.

برای دریافت رژیم فستینگ می توانید از طریق راه های ارتباطی ما با آکادمی هانئیل در ارتباط باشید.

 953 بازدید