طرز تهیه سوپ کلم بروکلی خوشمزه و مقوی

سوپ کلم بروکلی

آیا از فواید بی نظیر سوپ کلم بروکلی مطلع هستید؟ طرز تهیه سوپ کلم بروکلی خوشمزه رژیمی را می دانید؟ کلم بروکلی یکی از غنی ترین سبزیجات است. این ماده غذایی در رژیم ورزشکاران بیش تر به چشم می خورد. کلم بروکلی حاوی آب و مواد غذایی جامد سیرکننده است. رژیم غذایی حاوی بروکلی به دلیل کالری پایین، باعث لاغری و تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود.
با استفاده از دستور پخت و طرز تهیه سوپ کل بروکلی به صورت رژیمی، به سوخت و ساز و پاکسازی بدنتان کمک کنید.

مواد لازم:

جهت تهیه سوپ کلم بروکلی رژیمی (برای یک نفر)
بروکلی: 700 گرم
پیاز: یک عدد متوسط
سیب زمینی: یک عدد کوچک
آب مرغ: دو لیوان
کره: یک تکه کوچک
ادویه شامل نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

مواد لازم سوپ کلم بروکلی

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی:

قبل از هرکاری سیب زمینی، پیاز و بروکلی را خوب بشویید و نگینی خرد کنید. برای تهیه سوپ کلم بروکلی رژیمی مقدار کمی کره را به همراه پیاز نگینی خرد شده درون قابلمه ریخته و تفت دهید. شعله گاز حین تفت دادن کره و پیاز باید کم باشد، چرا که شعله زیاد سریعا کره را می سوزاند.
بعد از اینکه پیازها سبک شدند، مقداری زردچوبه به پیازها اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید. سیب زمینی و بروکلی های خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه تفت دادن، آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید. در صورتی که آب مرغ روی سبزیجات را نپوشاند، قدری آب به قابلمه اضافه کنید، طوری که روی سبزیجات را بپوشاند.
حرارت را زیاد کنید تا سوپ به جوش بیاید. بعد از آن شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مواد با شعله ملایم، پخته و نرم شوند. بعد از 30 الی 40 دقیقه سوپ را بررسی کنید که آیا سبزیجات به خوبی پخته و نرم شده اند یا خیر؟ همچنین در همین مرحله نمک و فلفل را به سوپ اضافه کنید.
اگر سبزیجات کاملا نرم شده اند، محتویات قابلمه را با گوشتکوب برقی پوره کنید. همچنین می توانید سوپ را داخل مخلوط کن یا میکسر بریزید تا پوره شود، سپس مجددا به قابلمه بر گردانید. سوپ شما آماده است. آن را داخل ظرف مناسبی بریزید و نوش جان کنید.
نکته: در دستور پخت و طرز تهیه سوپ کلم بروکلی شیر، پنیر چدار و خامه نیز وجود دارد. اما از آن جایی که ما قصد داشتیم طرز تهیه سوپ کلم بروکلی رژیمی و خوشمزه را ارائه بدهیم، این مواد را از دستور پخت حذف کردیم.

 

چرا سوپ کلم بروکلی بخوریم؟

بروکلی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است. این ماده غذایی به صورت خام و پخته شده مصرف می شود. مصرف این سبزی در سالادها بیش تر دیده می شود، اما پخت آن به صورت سوپ نیز بسیار لذیذ است. برخی از روش های پختن سبزیجات موجب افزایش اثر بخشی آن ماده می شود. مثلا بخارپزکردن کلم بروکلی خاصیت کاهش کلسترول آن را تقویت می کند.
بروکلی سرشار از ویتامین C، ویتامین K، فیبر، فولات، پتاسیم، سلنیم، ویتامین A، منگنز، تریپتوفان، ویتامین B ۶ ، آهن و فسفر است. بروکلی پروتیین بیش تری نسبت به سایر سبزیجات دارد. کلم بروکلی یک آنتی اکسیدان قوی است که سلامت شما را افزایش می دهد.
ترکیبات موجود در کلم بروکلی مواد شیمیایی نامطلوب بدن را از بین می برند. کلم بروکلی در نابودی رادیکال های آزاد و سمومی مانند اسید اوریک از بدن مؤثر است. این ماده غذایی در دفع سموم بدن و پاکسازی بدن تاثیر بسیاری دارد.
کلم بروکلی سلامت پوست را بهبود می بخشد و فرآیند پیری پوست را کند می کند. ویتامین C موجود در این سبزی به دلیل اینکه به تولید کلاژن کمک می کند، باعث جوان تر شدن پوست می شود.
ویتامین K، کلسیم، پتاسیم و منیزیم بروکلی باعث استحکام استخوان و دندان انسان می شود. کلم بروکلی در جلوگیری از انواع سرطان ها، حفظ سلامت قلب، سلامت دستگاه گوارش و سلامت کبد تاثیر مهمی دارد. با مصرف مداوم این سبزی، کارکرد مغز و بینایی چشم هایتان را بهبود می دهید.

 823 بازدید