طرز تهیه نوتلای نخودی به روش هانئیل

طرز تهیه نوتلای نخود

اکثر افرادی که افزایش وزن دارند معمولا عاشق شیرینیجات از جمله نوتلا هستند. همگی میدانیم که نوتلای کارخانه ای دارای قند و چربی فراوان است و مناسب مصرف روزانه نمی باشد زیرا بسیار چاق کننده است . در این مطلب می خواهیم طرز تهیه نوتلای نخودی رژیمی را به شما آموزش دهیم که طعم آن بسیار مشابه نوتلای کارخانه است .

مواد لازم برای تهیه نوتلای نخود:

  • نخود آبکش شده: 1 قوطی
  • شیر گیاهی ترجیحا شیر فندق: 1 و 1/2 فنجان (می توانید از شیر بادام، شیر سویا و موارد مشابه نیز استفاده کنید.)
  • شکلات چیپسی دارک: 1 فنجان
  • خرما متوسط: 5 عدد
  • شربت افرا یا عسل:1قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل یا کنجد: 1قاشق چایخوری
  • عصاره وانیل:1 قاشق چایخوری
  • نمک صورتی: 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه نوتلای نخود:

ابتدا نخود ها را در مخلوط کن ریخته و به مدت دو الی سه دقیقه به خوبی مخلوط کنید تا بافت آن کاملا خمیری شود.

شپس شیر و شکلات های چیپسی را به نود ها اضافی کنید و خوب هم بزنید تا رنگ آن کرمی رنگ شود.

حالا می توانید سایر مواد را به مخلوط کرمی رنگ اضافی کنید . حالا نوتلای نخودی رژیمی شما آماده است .

از طعم نوتلای نخودی خود لذت ببرید . برای نگهداری بیشتر نوتلای نخود آن را در قالب یخ ریخته و در فریزر نگه داری کنید.

نیم ساعت قبل از مصرف از فریزر بیرو آورده و اجازه دهید تا به دما محیط برسد . سپس نوتلای نخودی خود را نوش جان کنید

برای مطالعه طرز تهیه پروتئین بار نخودچی به روش هانئیل کلیک کنید.

خواص نخود :

نخود گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این گیاه ارزشمند را برایتان جمع آوری کرده ایم. پس با هانئیل همراه بشاید.

تنظیم سطح قند خون یکی از خواص نخود به شمار می‌رود. شاخص گلیسمی نخود پایین (۲۸) است و به همین دلیل منجر به بالا رفتن سطح قند خون نمی‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که نخود مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به دیابت قرار می‌گیرند.

نخود فیبر فراوانی دارد که از یبوست جلوگیری می کند و با کاهش سرعت جذب قند در خون احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. همچنین فیبر موجود در نخود میزان کلسترول بدن را کم می‌کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

فولات موجود در نخود نقش مهمی در سنتز و ترمیم DNA دارد و به همین دلیل است که از شکل‌گیری سلول‌های سرطانی در اثر جهش در DNA پیشگیری می‌کند. نخود حاوی یک نوع ترکیب فیتوشیمیایی به نام ساپونن است که آن‌‌ هم از تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند.

نخود دارای منگنز می باشد که برای تولید انرژی در بدن و همچنین تقویت سیستم ایمنی مفید می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در نخود باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود.

نخود سرشار از پروتئین:

نخود یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی محسوب می‌شود؛ به طوری که یک فنجان نخود حاوی ۱۵ گرم پروتئین است. پروتئین در تقریبا تمام عملکرد‌های بدن، از افزایش سلامت اندام‌های حیاتی، عضلات و بافت‌ها گرفته تا کاهش سرعت فرآیند پیری اهمیت دارد. پروتئین همچنین به کنترل قند خون کمک کرده و هموگلوبین و آنتی‌بادی‌های مهم دیگر را تولید می‌کند.

علاوه بر این به درمان جراحت‌ها و زخم‌ها کمک می‌کند. دقت کنید که پروتئین نخود از نوع ناکامل است که این یعنی تمام اسید آمینه‌های لازم بدن را ندارد. بنابراین حتما نخود را به همراه سایر منابع غذایی پروتئین مصرف کنید.

نخود و کاهش وزن:

نحود حاوی مقادیر بالایی از پروتئین و فیبر است که موجب احساس سیری شده و از خوردن تنقلات و مواد اضافه و رساندن کالری اضافی به بدن جلوگیری می‌کند. همجنین کالری نخود بسیار کم است و نخود موجب تنظیم سطح قند خون شده و از این طریق موجب تولید انرژی از طریق سوختن چربی حاصل شده و موجب کاهش وزن می‌شود.

افرادی که برای کاهش وزن رژیم می‌گیرند، بعضی مواد غذایی را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند و به همین دلیل ممکن است دچار کمبود بعضی از مواد مغذی شوند. با مصرف نخود بدنتان مواد مغذی لازم را دریافت می‌کند.

با دریافت رژیم های غذایی آکادمی هانئیل می توانید به راحتی بدون اینکه بدنتان آسیب ببینند و یا دچار کمبود برخی از ویتامین ها یا مواد معدنی شود لاغر شوید . برای اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ما با ما در تماس باشید

عوارض جانبی نخود

نخود جزو حبوبات نفاخ است . حتما آن را از قبل بخیسانید.

نخود حاوی مقدار زیادی فیبر است. افزایش فیبر مصرفی به‌طور ناگهانی می‌تواند منجر به مشکلاتی از جمله اسپاسم معده شود.

نخود مانند دانه‌ی سویا است و به همین دلیل ممکن است آلرژی پوستی را بدتر کند. اگر حساسیت شناخته‌ شده‌ای به حبوبات دارید، مصرف نخود را متوقف کرده و با پزشک در این زمینه مشورت کنید. بعضی از علائم حساسیت به حبوبات شامل حالت تهوع، اسهال، خارش پوست، کهیر، سردرد و سرفه می‌شوند.

 447 بازدید